FAQ i Odpowiedzi


FORTHEM Alliance

Dziewięć uniwersytetów sojuszu FORTHEM ma na celu przekształcanie i kształtowanie przyszłości europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego i badawczego. Uniwersytety te utworzyły zatem europejski uniwersytet badawczy, edukacyjny, innowacyjny i transferowy, oplatający się wokół studentów i oparty na zasadach inkluzywności;

FORTHEM to sojusz dziewięciu uniwersytetów publicznych o dobrze zrównoważonym rozkładzie geograficznym w Europie. Wszystkie uniwersytety są głęboko osadzone w społecznym i gospodarczym tkanką swoich europejskich regionów, niektóre związane strukturami politycznymi, takimi jak partnerskie miasta i regionalne partnerstwa. Sojusz reprezentuje społeczność 225 000 studentów i 30 000 pracowników, będąc w kontakcie z ponad dwoma milionami obywateli. FORTHEM to sojusz z silną wolą integrowania wszystkich: praca DLA NICH oznacza pracę dla każdego studenta i każdego pracownika, zaangażowanych we wszystkich dziewięciu regionach.

FORTHEM pracuje sumiennie, aby wdrożyć „kwadrat wiedzy” w poszczególnych regionach, wzmacniać innowacyjne, skoncentrowane na studencie pedagogiki we wszystkich dziewięciu uniwersytetach oraz zapewniać, że wielodyscyplinarność, wielokulturowość i wielojęzyczność są istotnymi cechami edukacji, badawczości i innowacji. FORTHEM łączy unikalne atuty każdego uniwersytetu partnerskiego w całość, aby zapewnić doskonałe doświadczenia transgraniczne dla wszystkich studentów i pracowników. Współtworzenie z studentami, pracownikami oraz sektorami publicznym i prywatnym podczas edukacji stanowi rdzeń FORTHEM.

FORTHEM to współpraca członków z każdej dziedziny uniwersytetów: naukowców, pracowników administracyjnych i studentów. Każdy członek aktywnie uczestniczy w podejmowaniu decyzji i monitorowaniu postępów sojuszu.

Skuteczne struktury koordynacyjne i zarządzające zapewniają postęp w kierunku wspólnych celów i przejrzystą komunikację docierającą do wszystkich szczebli uniwersytetów sojuszniczych. Struktura zarządzania obejmuje komitet sterujący, komisję koordynacyjną, pięć rad misji i biura koordynacyjne do praktycznego zarządzania.

FORTHEM wykorzystuje siłę transformacyjną współpracy instytucjonalnej oraz doświadczenia zdobyte w ramach finansowania Erasmus+ w latach 2019-2022 i projektu H2020 FIT FORTHEM (2021-23). Od 2023 roku FORTHEM podejmie podejście zdolności w dół, obejmujące pięć misji:

  1. Kampus Europejski
  2. Umiejętności i Kompetencje
  3. Badania, Innowacje i Transfer
  4. Laboratoria i Współtworzenie
  5. Służba dla Społeczeństwa

Wszystkie pięć misji są ściśle ze sobą powiązane i współzależne, dostarczając konkretne i uzupełniające środki. Razem promują generację wiedzy, tworzenie wartości i wzrost gospodarczy, tworząc solidne fundamenty dla europejskiego uniwersytetu.

KAMPUS EUROPEJSKI - Międzynarodowe możliwości edukacyjne dla wszystkich i dzielenie się europejskimi wartościami
Siłą napędową Kampusu Europejskiego jest międzynarodowa rotacja talentów. FORTHEM zapewnia bezproblemową mobilność, międzynarodowe możliwości online oraz rzeczywiście spersonalizowane ścieżki edukacyjne. FORTHEM korzysta z wcześniejszych doświadczeń i pogłębia struktury współpracy międzynarodowej, w tym między innymi Akademię Cyfrową FORTHEM, status studenta FORTHEM, wspólne uczenie się i nauczanie oraz mikrodyplomy. Wymiar europejski staje się codzienną praktyką, gdy FORTHEM systematycznie angażuje 50% wszystkich członków uniwersytetów w mobilność fizyczną, hybrydową i wirtualną. Europejski Kampus FORTHEM charakteryzuje się zrównoważonym rozwojem, inkluzywnością i wielojęzycznością, aby kształcić prawdziwie europejskich absolwentów.

UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE - Wspieranie przyszłościowego rozwoju osobistego i zawodowego
Siłą napędową Umiejętności i Kompetencji jest zdolność adaptacji, sprawiedliwość społeczna i odporność. Umiejętności przyszłości umożliwiają obywatelom skuteczne radzenie sobie z złożonymi problemami w nieznanych kontekstach i działanie odpowiedzialnie i celowo. Obejmują one umiejętności cyfrowe i ekologiczne, krytyczne i akademickie umiejętności czytania, oraz kompetencje do ciągłego uczenia się, co prowadzi do zwiększenia zatrudnialności i (europejskiego) dobrobytu gospodarczego. Innowacyjna pedagogika jest tu kluczowa - myślenie skoncentrowane na studencie, gdzie nacisk kładzie się na naukę i zdobywanie umiejętności przyszłości, budowanie odporności, elastyczności i adaptacji.

BADANIA, INNOWACJE I TRANSFER - Współpraca międzysektorowa i szkolenie dla przyszłych liderów w badaniach i innowacjach
Siłą napędową Misji R&I&T jest swobodny przepływ badaczy, wiedzy i technologii. FORTHEM wzmacnia międzynarodową współpracę opartą na kluczowych zasadach odpowiedzialnych badań i innowacji, otwartej innowacji i otwartej nauki. Łączenie sił i dzielenie się zasobami daje uczonym lepszy dostęp do infrastruktury, struktur wsparcia i międzynarodowych sieci. Ambitni badacze w początkowej fazie kariery korzystają z programów szkoleniowych o wielu warstwach i są zaangażowani w tworzenie nowych wzorców związanych z oceną badań w Europie. Polityka i praktyka wspierają współpracę między interesariuszami akademickimi i pozanaukowymi na różnych obszarach. Dzięki temu FORTHEM staje się trampoliną dostarczającą odpowiedniego szkolenia młodym badaczom i akceleratorem projektów badawczych mających na celu rozwiązanie najbardziej palących wyzwań europejskich i światowych.

LABORATORIA I WSPÓŁTWORZENIE Strategiczne - Laboratoria FORTHEM jako areny współtworzenia, które adresują transgraniczne wyzwania
Siłą napędową laboratoriów FORTHEM jest współtworzenie rozwiązań na jutro. Realizując projekty współpracy z badaczami i studentami, przemysłem, organizacjami non-profit oraz sektorem publicznym, laboratoria integrują działalność badawczą, edukacyjną i innowacyjną. FORTHEM będzie nadal rozwijać działania laboratoriów, aby sprostać wyzwaniom i potrzebom naszych regionów i Europy oraz opracowywać rozwiązania na skalę europejską lub globalną. Następujące laboratoria tematyczne są utworzone i produkują istotne rezultaty: Różnorodność i Migracja, Transformacja Cyfrowa, Wielojęzyczność w Szkole i Szkolnictwie Wyższym, Doświadczanie Europy, Nauka o Żywności, Klimat i Zasoby, oraz Odporność, Jakość Życia i Zmiana Demograficzna.

Aby uzyskać więcej informacji na temat FORTHEM, skontaktuj się z lokalnym biurem FORTHEM:

FDA - FORTHEM Digital Academy

Akademia Cyfrowa FORTHEM to zestaw powiązanych platform online do wirtualnej mobilności, współpracy i tworzenia sieci dla studentów i pracowników sojuszu. Składa się z dziesięciu platform e-learningowych: platformy centralnej, która zawiera wszystkie kursy i działania opracowane dla FORTHEM przez kilka uniwersytetów partnerskich; dziewięciu platform lokalnych, po jednej dla każdego z uniwersytetów partnerskich.

Akademia Cyfrowa FORTHEM oferuje szerokie możliwości nauki języków online, ukończenia specjalistycznych kursów online (MOOC) i modułów szkoleniowych oraz wirtualnej mobilności studentów i pracowników. Członkowie FORTHEM dzielą się istniejącymi kursami online i opracowują wspólnie nowe moduły nauki hybrydowej i wirtualnej. Opcje tutoringu językowego dla studentów i nauki w parach zostaną dodane do 2025 roku.

Aby uzyskać pełny dostęp do Akademii Cyfrowej FORTHEM, upewnij się, że uzyskasz dostęp do niej z platformy e-learningowej swojego lokalnego uniwersytetu. Użyj tej listy, aby znaleźć bezpośredni link do Akademii Cyfrowej na swoim uniwersytecie:

Akademia Cyfrowa FORTHEM zawiera kilka rodzajów kursów, udostępnianych i tworzonych przez siedem uniwersytetów partnerskich. Można znaleźć kursy asynchroniczne (MOOC), kursy synchroniczne, działania nauczania zespołowego (tj. kursy prowadzone wspólnie przez kilku wykładowców z różnych uniwersytetów partnerskich). Ponadto uniwersytety partnerskie mogą udostępniać inne rodzaje zasobów, takich jak webinaria, artykuły naukowe, itp. Pełny zaktualizowany katalog jest dostępny tutaj.

Żadne dane osobowe nie są automatycznie zbierane w ramach Akademii Cyfrowej FORTHEM. Jednak zapisanie się do zewnętrznych kursów (tj. kursów udostępnianych przez inne uniwersytety partnerskie) prowadzi do przekazania pewnych danych osobowych (adresu e-mail, imienia, nazwiska) z twojego lokalnego uniwersytetu do uniwersytetu docelowego. Musisz wyraźnie wyrazić zgodę na ten przekaz i zaakceptować politykę prywatności uniwersytetu docelowego, aby zapisać się do zewnętrznych kursów.

Niektóre kursy mogą być ograniczone do ograniczonych grup użytkowników, a ograniczenia są egzekwowane za pomocą adresów e-mail; jednakże, adresy nigdy nie są udostępniane poza twoją lokalną platformą Moodle.

FDA dla nauczycieli

Niestety nie możesz bezpośrednio udostępnić swojego kursu w Akademii Cyfrowej. Tę operację może wykonać tylko Administrator Pluginu FORTHEM, ponieważ muszą oni przeprowadzić różne kontrole kursów.

Jeśli jesteś zainteresowany udostępnieniem swojego kursu w ramach sojuszu FORTHEM, skontaktuj się z lokalnym biurem FORTHEM (patrz „Kontakty” powyżej).

FDA dla Administratorów Wtyczki

Jako administrator wtyczki możesz:
  • Przypisywać/odrzucacć rolę „Administratora wtyczki” innym osobom.
  • Aktualizować informacje o swojej uczelni w wtyczce.
  • Dostosowywać komunikat wyświetlany przed udostępnieniem nowych działań.
  • Udostępniać, aktualizować, usuwać działania w Akademii Cyfrowej FORTHEM.
  • Sprawdzać kursy przed udostępnieniem, aby upewnić się, że wszystko działa zgodnie z zamierzeniem.
  • Autoryzować konkretne osoby do dostępu do prywatnych działań w Akademii Cyfrowej (poprzez ich adresy e-mail).

Tak, możesz. Bezpośredni link do przypisywania/odrzucania tej roli znajduje się w panelu administracyjnym Twojej uczelni, w wtyczce. W pasku nawigacyjnym kliknij na Obszar admina > Panel konfiguracji.

W pasku nawigacyjnym kliknij na Obszar admina > Udostępnij nowe działanie.

Po zakończeniu wybierz działanie, które chcesz udostępnić, i wypełnij formularz, podając wszelkie dodatkowe wymagane informacje. Następnie prześlij go, aby ukończyć tę operację.

Proszę, dokładnie przeczytaj przypomnienie(y) na górze tej strony, aby upewnić się, że kurs, który chcesz udostępnić, spełnia wymagania Akademii Cyfrowej.

Najpierw zauważ, że możesz aktualizować/usuwać tylko działania udostępnione przez Twoją uczelnię.

Aby aktualizować/usuwać działania udostępnione przez Twoją uczelnię, możesz to zrobić na dwa sposoby:

a) Na głównej stronie wtyczki znajdź działanie, które chcesz zaktualizować/usunąć (możesz użyć dostarczonych narzędzi do wyszukiwania i filtrowania), najedź kursorem na działanie i kliknij na ikonę odpowiadającą operacji, którą chcesz wykonać.

Zrzut ekranu

b) W pasku nawigacyjnym kliknij na Obszar admina > Przegląd działań, znajdź działanie, które chcesz zaktualizować/usunąć, i kliknij na ikonę odpowiadającą operacji, którą chcesz wykonać, w ostatniej kolumnie tabeli.

Zrzut ekranu

Tak, możesz udostępniać synchroniczne kursy. Niemniej jednak w Akademii Cyfrowej nie ma systemu zarządzania zgłoszeniami. Jeśli potrzebujesz udostępnić kurs, którego uczestnicy muszą spełniać określone kryteria, prosimy obsłużyć rejestrację i wybory poza Akademią Cyfrową. Skonsultuj się z lokalnym biurem FORTHEM, aby ustalić najlepszą procedurę, którą możesz skonfigurować.

Wszystkie działania w Akademii Cyfrowej można skonfigurować jako „Otwarte” lub „Prywatne”. Jest to jedna z informacji, którą musisz podać podczas udostępniania nowego działania:

Zrzut ekranu

  • Otwarte: te działania są dostępne dla wszystkich. Możesz ustawić maksymalną liczbę miejsc, w trybie „kto pierwszy, ten lepszy”;
  • Prywatne: te działania są ukryte dla wszystkich z wyjątkiem kilku ręcznie wybranych osób. Każdy administrator wtyczki na każdej uczelni musi ręcznie autoryzować osoby, które mają dostęp do tych działań, podając ich adresy e-mail. To najbardziej odpowiednia metoda zapisu dla wszystkich kursów, które wymagają, aby uczestnicy spełniali określone kryteria.

To podobne do aktualizowania/usuwania istniejących działań, co zostało opisane powyżej. Gdy znajdziesz działanie, które chcesz zmodyfikować, kliknij na tę ikonę: . Możesz ją znaleźć zarówno na karcie działania (metoda a), jak i w ostatniej kolumnie tabeli (metoda b).

Kliknięcie na tę ikonę przeniesie Cię do formularza Moodle, który pozwala wprowadzić tyle adresów e-mail, ile potrzebujesz. Upewnij się, że używasz średnika (;) do oddzielania adresów e-mail. Adresy e-mail zostaną przekształcone na identyfikatory użytkowników i zostaną zapisane w lokalnej bazie danych. Po przesłaniu formularza zostaniesz poinformowany, ile użytkowników zostało autoryzowanych. Adresy e-mail, które nie pasują do żadnego użytkownika na Twojej platformie, są automatycznie odrzucane.

Zrzut ekranu

Jeśli napotkasz jakikolwiek problem, proszę dokładnie przeczytaj komunikat błędu, aby rozwiązać problem. Jeśli problem będzie się utrzymywał lub jeśli potrzebujesz dalszej pomocy, proszę zgłosić zgłoszenie w naszym Forum Pomocy Technicznej.